Nič nové pod slnkom. Novinári najväčšia veľmoc.

Včera sme boli opäť svedkami sily médií a manipulovania verejnej mienky. Dve silné periodiká prezentovali udalosť zablokovania vodičov Uberu  taxikármi.

Slovensko má podľa štatistických údajov z roku 2016 24% nezamestnanosť mladých ľudí. Títo mladí ľudia narodení po 1989 majú iný pohľad a nároky na spoločnosť, v ktorej žijú a v ktorej majú pracovať.  Ich myslenie sa blíži skôr k západnej kultúre, na rozdiel od nášho myslenia, ktoré bolo ovplyvňované papalášskymi maniermi.

 

Mladí ľudia hľadajú uplatnenie v rôznych odvetviach. Jedni na Ministerstve zahraničných vecí, druhí v taxi službe. Pýtam sa, prečo novinári robia rozdiel medzi mladými ľuďmi z Ministerstva zahraničných vecí, ktorí sú po odhalení nekalých praktík na ministerstve za hrdinov a mladí taxikári, ktorí vyše roka zbytočne poukazujú na nekalú činnosť spoločnosti Uber, sú za grázlov a všeličo možné. Že by postoj médií? Pritom Uber napáchal ďaleko väčšie škody, aké odhalili mladí z ministerstva. Novinári sa niekedy zamysleli nad tým, že nie len Uber, ale aj iné taxi služby nepodnikajúce v súlade s platnou legislatívou za posledné dva roky urobili škodu štátu? Škoda môže  byť až  niekoľko miliónov eur na daniach. Čo keby ste sa novinári teraz venovali taxikárom a napísali o tom ako lacné taxíky zobrali pasažierov zo štandardných taxislužieb aj z MHD. Čo keby ste písali o tom, ako Magistrát musí stále dotovať Dopravný Podnik Bratislava z našich peňazí, ktoré mohli byť použité na skrášlenie nášho prostredia, vybudovania cyklotrás. Zamysleli ste sa ako tieto lacné taxíky, zamorujú ovzdušie? V neposlednej rade DPB obmedzil zľavy pre študentov, seniorov a invalidov. Toto je druhá strana o ktorej nepíšete a pomer zainteresovaných občanov môže byť 50 000 k 350 000 v prospech MHD.

Stojí Uber, páni novinári za Váš záujem? Podľa indícii, v roku 2025 nasadí Uber prvých 250 000 autonómnych vozidiel. Uberu sú v dlhodobom horizonte vodiči pre neho pracujúci ukradnutí, potrebuje len databázu zákazníkov.

Peter Fitoš