Nálepka, kedy sa Ťa zbavíme

Táto nevraživosť voči taxikárom je daň za celých 28 rokov nečinnosti kompetentných nastaviť pravidlá výkonu taxislužby na území obce.. História nás neopúšťa a tá ťarcha, ktorú nám na chrbát naložil minister práce v 90-tych rokoch nás teraz môže zadusiť. 

Máte auto ? To bola prvá otázka pracovníkov Úradu práce, keď sa prišiel chlap zaregistrovať. Tak v 90-tych rokoch nastal pretlak taxikárov a keď taxislužby chceli prežiť, boli nútené znižovať cenu. Avšak na úkor ekonomických potrieb taxikárov. Tí nemali kam uhnúť, lebo iné zamestnanie nemali a Úrad práce im ani  iné adekvátne zamestnanie nevedel ponúknuť a tak ich mašinéria zožrala.Myslím si, že novinári, česť výnimkám, sú neúprosní a keď si raz vyberú postoj k danej téme, už sa od neho verejne neodklonia, ani keď časom zistia, že bol nesprávny. Nerozumiem tej zaťatosti novinárov obhajovať subjekt, ktorý nedodržuje platné zákony tohto štátu. Taxikári v tomto prípade nie sú proti činnosti Uberu, jediné čo chcú dosiahnuť je, aby podnikal v rámci platného zákona. Na jednej strane píšete, že cesty sú samý výmoľ, že je málo cyklotrás a že je málo zelene v meste. No opomínate fakt, že prostriedky vynakladané na dotáciu DPB pre malú vyťaženosť vozidiel MHD, ktorá je spôsobená aj skutočnosťou, že lacné taxíky vyháňajú občanov z MHD, mohli byť vynaložené práve na tieto účely.

Páni novinári, prosím Vás prekonajte svoj tieň a pochopte, že Váš názor ovplyvňuje mienku veľkej masy obyvateľstva a dajte šancu taxikárom, ktorú nedostali v 90-tych rokoch.

 

Peter Fitoš