Sme stále odkázaní lízať riť každému boháčovi, ktorý sa objaví v našom okolí?

 

V poslednej dobe vyšlo veľa článkov o Uberi, aký je fantastický, geniálny, spravodlivý a božský až je to podozrivé, či je to naozaj pravda. Dal som si tú námahu a vygooglil som si desiatky článkov zo Slovenska a zahraničia a je zaujímavé, že tie slovenské  boli najoslavovanejšie. Hovoria o tom, aká je aplikácia transparentná, jednoducho ovládateľná, viete aké vozidlo pre Vás príde, koľko zaplatíte, kto Vás vezie. Taxi Trend nie je jediná taxislužba v Bratislave ktorá toto všetko poskytuje. O tomto sa však nepíše. Nie je to dosť zaujímavé. Ďakujem denníku Sme, že 25.02.2017 uverejnil článok, na ktorý chcem poukázať a je snáď jediný na Slovensku, ktorý poodhaľuje aj inú tvár spoločnosti Uber tú temnejšiu. 

Čítajte viac: https://ekonomika.sme.sk/c/20468797/google-zaluje-uber-pre-kradez-technologii-autonomnych-aut.html#ixzz4cFNrItHC

 

Môj názor, že spoločnosť Uber má neobmedzené finančné zdroje a neštíti sa v ceste za svojím cieľom využiť špionáže na odcudzenie technológie a ukradnutiu pracovných kapacít svojich obchodných partnerov, a to všetko pre svoje obohatenie a pozíciu lídra na trhu s autonómnymi taxíkmi nemusí byť správny.  No poukazuje to na charakter tejto spoločnosti a verím, že časom vyjde najavo, že taký geniálny nie je.

Príčinou napísania tohto článku je príspevok z auto.hnonline.sk ktorý vyšiel 22.3.2017, kde dotyčný ospevovateľ Uberu píše, aké je to korektné, keď Uber mu v špičke násobí cenu 2,5x a aký je spokojný, že v Uberi zaplatí 22,5 € jazdné, pričom v odpornom zlodejskom bratislavskom taxíku by za tú istú, 10 kilometrovú trasu zaplatil 15 €. Sme stále odkázaní lízať riť  každému boháčovi, ktorý sa objaví v našom okolí?  Pravidelní užívatelia taxislužieb v Bratislave už vedia, kedy je výhodné si objednať Uber a kedy štandardnú taxislužbu. Myslím si, že ľudia, ktorí pracujú pre Uber a tvrdia, že si chcú len privyrobiť k svojmu platu, môžu byť veľmi sklamaní a mali by sa  naučiť pozerať aj dva kroky dopredu a to, že aj keď si prilepšia o 500, 800 € neznamená, že to naozaj aj zarobili. Aby z toho neboli prekvapení, že keď uhradia poplatky Uberu, zaplatia dane a odložia si paušálnu náhradu za vozidlo, že im nič nezostalo.

Peter Fitoš